Zbieżność kół Drukuj

Zbieżność kół to takie ustawienie przednich kół, przy którym odległość między ich obręczami z przodu jest mniejsza niż z tyłu (w samochodach z napędem na przednie koła odwrotnie).

Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na wysokość osi ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost, jednak dane o zbieżności w milimetrach odnoszą się tylko do konkretnych wielkości obręczy kół, co należy uwzględnić, jeśli montowane są obręcze kół o innych wymiarach. Dokładnie ustawiona zbieżność kół na osi przyczynia się do ograniczenia zużycia opon i dobrego utrzymywania kierunku podczas jazdy na wprost. Zbieżność kół jest konieczna do zapewnienia równoległego ich toczenia się podczas jazdy, kiedy na koła działają siły dążące do odchylania na zewnątrz.

Ustawiania zbieżności kół pojazdów samochodowych do 3,5 tony dokonujemy na najnowszym przyrządzie firmy HOFMANN GEOLINER 670

Zbieżność kół  ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy ( w tym: sterowalność auta i jego stabilność) a także szybkość zużycia ogumienia.

Jeżeli Państwa samochód  po puszczeniu kierownicy delikatnie "ściąga" na lewo lub prawo oraz gdy wyraźnie odczuwamy, że musimy siłować się z kierownicą, by utrzymać kierunek jazdy na wprost lub gdy samochód łatwiej wchodzi w prawe zakręty niż lewe, lub odwrotnie  -  to należy jak najszybciej poddać auto badaniom na zbieżność kół.